Dofinansowanie z urzędu pracy Warszawa 2025
Ubiegasz się o dofinansowanie z urzędu pracy Warszawa 2025? Zobacz, co zrobić krok po kroku, żeby prawidłowo wypełnić wniosek i uzyskać dotację z PUP Warszawa.
Dla kogo dofinansowanie z UP Warszawa 2025?
Dofinansowanie z urzędu pracy Warszawa 2025 przeznaczone jest dla osób bezrobotnych, które zarejestrują się w warszawskim urzędzie pracy. Mogą o nie wnioskować również absolwenci KIS lub CIS, a także opiekunowie osób z niepełnosprawnościami.
Zwróć uwagę, że nie musisz mieć określonego „stażu” jako osoba bezrobotna. Nie ma minimalnego okresu, w czasie którego musisz być zarejestrowany w urzędzie. Możesz zarejestrować się w pośredniaku, a już następnego dnia złożyć wniosek, o ile prowadzony jest nabór i uzyskasz w tym czasie status osoby bezrobotnej.
Ponadto musisz spełniać konkretne wymagania urzędu, które wskazano w regulaminie dotacji:
- nigdy wcześniej nie dostałeś środków publicznych na uruchomienie firmy,
- nie złożyłeś wniosku do innego starosty,
- w ciągu ostatnich 2 lat nie byłeś karany za przestępstwa przeciwko obrotowi gospodarczemu,
- nie masz nieuregulowanych zobowiązań cywilnoprawnych,
- w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie posiadałeś działalności gospodarczej.
Oto najważniejsze warunki, resztę znajdziesz w regulaminie. Pamiętaj, że musisz spełniać wszystkie wymogi. Brak spełnienia choćby jednego z nich wyklucza możliwość ubiegania się o dofinansowanie.
Ile wynosi dofinansowanie z urzędu pracy Warszawa 2025?
Maksymalna kwota dotacji z urzędu pracy to 30 tys. zł, którą możesz uzyskać w warszawskim urzędzie. Jest to poniżej progu wynikającego z przepisów, czyli 6-krotności przeciętnego wynagrodzenia (ok. 48 tys. zł).
Na co można przeznaczyć dofinansowanie z UP Warszawa 2025?
Dofinansowanie można przeznaczyć na:
- zakup środków trwałych (urządzenia, maszyny),
- oprogramowanie,
- materiały/towary (surowce do świadczenia usług lub towar do dalszej odsprzedaży),
- materiały reklamowe,
- prace remontowe,
- konsultacje prawne.
Należy zwrócić uwagę na procentowe ograniczenia:
- Ponad 50% dotacji musi zostać przeznaczone na zakup środków trwałych i oprogramowania,
- Do 50% na materiały i towary,
- 30% na reklamę,
- 20% na adaptację lokalu,
- 10% na pomoc prawną.
Nie można wydać środków na zakup pojazdu, kasy fiskalnej, koszty przesyłki, opłaty związane z rejestracją działalności oraz szkolenia. W ramach dotacji nie zostaną także uwzględnione koszty przygotowania wniosku. Zwróć uwagę, że obowiązuje kwotowe ograniczenie dotyczące zakupu telefonu. Nie może być on droższy niż 2 tys. zł.
Pamiętaj o tym, aby dokładnie sprawdzić wszystkie progi procentowe. Jeśli je przekroczysz lub niedoszacujesz (np. nie uzyskasz wymogu ponad 50% dotacji na środki trwałe). To urząd odrzuci Twój wniosek na etapie oceny formalnej. Już bez możliwości jego poprawy.
Jakie działalności są wykluczone z ubiegania się o dofinansowanie z urzędu pracy Warszawa 2025?
Dofinansowanie nie jest dostępne dla działalności sezonowej, handlu obwoźnego, akwizycji oraz handlu na rynkach i targowiskach. Wykluczone są także działalności związane z przewozem osób, w tym taksówki, oraz działalność wytwórcza w rolnictwie. Dotacji nie otrzymają również firmy zarejestrowane poza Warszawą.
Jak uzyskać dofinansowanie z urzędu pracy Warszawa 2025?
Wniosek o dotację z UP Warszawa jest skomplikowany, dlatego warto się dobrze przygotować. Zwróć uwagę, aby wypełnić wniosek odpowiednią czcionką (jeśli wypełniasz go komputerowo) lub czytelnie, jeśli robisz to ręcznie. Pamiętaj też o trwałym spięciu wniosku na koniec i dołączeniu wszystkich załączników.
Doświadczenie i kwalifikacje
Opisz swoje doświadczenie zawodowe, wskazując firmy i stanowiska, oraz osiągnięcia na danym stanowisku. Wymień również ukończone szkolenia i posiadane umiejętności miękkie. Do wniosku pamiętaj o dołączeniu kserokopii certyfikatów ukończonych szkoleń, a także referencji, które uwiarygodnią Cię w oczach komisji.
Cel i opis działalności
Określ cel założenia firmy, krótko- i długoterminowe plany, oraz dokładnie opisz swoją działalność i sposób świadczenia usług.
Przykład! Cel planowanego przedsięwzięcia to uruchomienie firmy budowlanej zajmującej się usługami montażu sufitów podwieszanych oraz ocieplaniem budynków. Po przeprowadzeniu analizy rynku wiem, ze istnieje duże zainteresowanie ofertą, którą zamierzam wprowadzić. Dlatego uważam, że mam duże szanse na osiągnięcie sukcesu. |
Opisz swoją motywację i uzasadnij pomysł na biznes, podpierając się danymi rynkowymi. Przeanalizuj konkurencję, wskazując ich mocne i słabe strony oraz swoje przewagi.
Przykład! Motywatory zewnętrzne Coraz większa grupa klientów nie tylko instytucjonalnych czy biznesowych, ale również prywatnych poszukuje różnego rodzaju form wpływających na zmniejszenie kosztów użytkowania danego budynku. Jedną z nich są właśnie ocieplenia, czy nawet montaże sufitów podwieszanych, które również wpływają pozytywnie na ograniczenie kosztów ogrzewania. |
Klient działalności
Scharakteryzuj swojego idealnego klienta, jego potrzeby i oczekiwania. Opisz, jak zamierzasz się reklamować i budować relacje z klientami.
Przykład! Klienci indywidualni Budują lub remontują dom/mieszkanie. Przy czym istotne jest dla nich to, aby zredukować koszty eksploatacji w odniesieniu do ogrzewania, dlatego będą decydowali się na korzystanie z usług termomodernizacji. Klienci firmowi Będą to m.in. wspólnoty mieszkaniowe czy spółdzielnie mieszkaniowe, które będą chciały przeprowadzić termomodernizację posiadanych w swoich zasobach budynków. Raczej będą to większe wspólnoty i spółdzielnie usytuowane na terenie Warszawy. Drugą grupą klientów będą inne firmy budowlane, które realizują tego rodzaju zlecenia, ale przy ich wykonaniu posiłkują się podwykonawcami. Reklama Poczta pantoflowa to najprostsza metoda znalezienia kolejnego zlecenia – w końcu, jeśli osoby, które korzystały z moich usług, są zadowolone z pracy, polecą mnie znajomemu potrzebującemu podobnej usługi. Będę jednak bardziej proaktywny w działaniach reklamowych i nie będę tylko i wyłącznie polegał na metodzie poleceń. Wykorzystać również wypróbowaną i zaufaną metodę i będę wręczał klientom wizytówki. Prawie wszyscy obecnie korzystają z Facebooka, a badania wykazały, że platforma mediów społecznościowych jest jedną z metod poszukiwania fachowców do prac budowlanych. Mając to na uwadze, założę stronę firmową i będę ją na bieżąco aktualizował, dodając zdjęcia swoich najnowszych prac, referencje od klientów i dostępne terminy. Dodatkowo będę ogłaszał się na grupach tematycznych związanych z remontami i budowami. |
Lokalizacja firmy
Opisz lokal, w którym będziesz prowadzić działalność, jego metraż, stan i lokalizację oraz wpływ lokalizacji na pozyskiwanie klientów.
Sposób zarządzania firmą
Opisz sposób zarządzania działalnością oraz planowane zatrudnienie, wskazując liczbę pracowników, rodzaj umowy i zadania. Wskaż dostawców i uzasadnij współpracę z firmami zewnętrznymi.
Przykład! Zarządzanie w firmie będzie oparte na mojej osobie. Będę sam zarządzał firmą i zatrudnionym pracownikiem. Z księgowością będę współpracował na zasadzie B2B. do moich zadań w firmie będzie należało: projektowanie i montaż mebli, prowadzenie napraw mebli, delegowanie zadań pracownikowi, dostarczanie dokumentów księgowych do biura rachunkowego, zamawianie materiałów i towarów do pracy, pozyskiwanie klientów przez prowadzenie działań reklamowych, obsługa klientów, kontakty z klientami, rozliczenia z klientami. |
Jak wypełnić załączniki do wniosku o dofinansowanie z UP Warszawa 2025?
Załącznik nr 1 – podjęte działania przygotowawcze
Opisz działania reklamowe i organizacyjne podjęte przed złożeniem wniosku oraz planowane po uzyskaniu dofinansowania, podając terminy i kwoty.
Przykład! Podjęte działania do momentu uruchomienia firmy Działanie – Rozmowy z firmami budowlanymi Rezultat – Rozmowy dają mi możliwość późniejszego nawiązania współpracy. Działanie – Rozmowy z klientami indywidualnymi Rezultat – Posiadam już nawiązaną współpracę z dwoma klientami na ocieplenie domów i zamontowanie sufitów podwieszanych. |
Załącznik nr 2 – analiza SWOT
Przeprowadź analizę SWOT, wskazując mocne i słabe strony, szanse i zagrożenia.
Przykład! Mocne strony doświadczenie branżowe wkład własny rzeczowy i finansowy nawiązania współpraca z klientami Słabe strony brak doświadczenia w prowadzeniu własnej firmy brak znajomości zagadnień księgowych ograniczony kapitał własny Szanse korzystne dane rynkowe słabej jakości usługi konkurencji niewielka konkurencja lokalna Zagrożenia możliwy rozwój firm konkurencyjnych kryzys gospodarczy brak pracowników wpływa na rezygnację ze zleceń |
Załącznik nr 3 – analiza finansowa
Podaj formę opodatkowania oraz przewidywane przychody i koszty. Uzupełnij tabelę z kwotami, konsultując kwestie podatkowe z biurem rachunkowym.
Załącznik nr 4 – lista zakupów
Wpisz pozycje do zakupu, uzasadniając każdą z nich i pamiętając o progach procentowych.
Przykład! Podstawową funkcją żyraf jest wyrównywanie powierzchni pokrytej gładzią gipsową. Bardzo dobrze sprawdzą się również do szlifowania spoin między płytami czy też wypełnionych szpachlą ubytków w ścianach. Ze względu na swoją budowę żyrafy najlepiej sprawdzają się przy szlifowaniu miejsc znajdujących się dość wysoko. |
Do wniosku dołącz CV, kopie dyplomów, certyfikatów, dokumentów potwierdzających posiadanie lokalu oraz formularz o pomocy de minimis. Możesz dołączyć referencje z poprzednich miejsc pracy i listy intencyjne od przyszłych klientów lub dostawców. Jeśli zamierzasz używać samochodu, dołącz kopię dowodu rejestracyjnego.
Dofinansowanie z UP Warszawa 2025 – podsumowanie
Jeśli chcesz zdobyć dofinansowanie z urzędu pracy Warszawa 2025. Dobrze przygotuj całą dokumentację. Pamiętaj, żeby dokładnie przedstawić całe przedsięwzięcie. Scharakteryzuj rynek, konkurencję, klientów. Opisz, co motywuje Cię do założenia firmy i skąd wziął się cały pomysł.
Nie zapomnij o odpowiednio ułożonej liście planowanych wydatków, z uwzględnieniem progów procentowych oraz uzasadnień do konkretnych kategorii zakupów.
Pomoc w wypełnieniu wniosku o dotację z urzędu pracy
Jeśli chcesz złożyć wniosek o dotację z urzędu pracy, a boisz się, że możesz popełnić błąd. Zgłoś się do mnie już teraz i zamów swój skuteczny wniosek o dofinansowanie z PUP.
Od 10 lat skutecznie pomagam uzyskać dotacje na rozpoczęcie działalności gospodarczej. Moja skuteczność wynosi 97%. Sam się przekonaj i sprawdź mnie.
Zadzwoń: 605 283 041 lub napisz: kontakt@krb.edu.pl.
Michał Jezierski – od ponad 10 lat pomagam przedsiębiorczym osobom w uruchomieniu działalności gospodarczej. Przez ten czas zrealizowałem kilkaset projektów, wśród których znalazły się tak nietypowe biznesy jak salon psich fryzur, hotel dla zwierząt czy pracownia cukiernicza z artystycznymi tortami