Dofinansowanie na agencję social media
Zajmujesz się mediami społecznościowymi? Chcesz założyć swój biznes i potrzebujesz pieniędzy na start? Zobacz, jak uzyskać dofinansowanie na agencję social media.
Jakie dofinansowanie na agencję social media?
Jeśli zastanawiasz się, gdzie możesz ubiegać się o dofinansowanie na agencję social media, to masz kilka sposobności. Miej jednak na uwadze, że nie możesz finansować tego samego projektu z dwóch różnych źródeł jednocześnie. Co wiąże się z tym, że musisz wybrać jedną z możliwości.
Pieniądze na uruchomienie działalności możesz uzyskać z:
- urzędu pracy,
- Unii Europejskiej,
- PFRON,
- Banku Gospodarstwa Krajowego.
Dofinansowanie na agencję social media z urzędu pracy
Kto może ubiegać się o dotację na agencję social media z PUP?
Zarejestrowałeś się w urzędzie pracy jako osoba bezrobotna? Jesteś może opiekunem osoby z niepełnosprawnościami lub absolwentem KIS lub CIS? Jeżeli tak, to możesz uzyskać dotacje z PUP.
Pamiętaj, że sama rejestracja to nie wszystko. Musisz dodatkowo spełniać określone zasady, które znajdują się w regulaminie Twojego urzędu pracy. Dlatego w pierwszej kolejności musisz się z nim dokładnie zapoznać.
Sprawdź, czy spełniasz poniższe warunki:
- nie przerwałeś z własnej winy udziału w stażu, szkoleniu, przygotowaniu zawodowym dorosłych lub innej formy pomocy oferowanej przez urząd pracy,
- w ciągu ostatnich 12 miesięcy przed dniem złożenia wniosku nie możesz mieć firmy,
- nie odmówiłeś bez uzasadnionej przyczyny udziału w szkoleniu, stażu, realizacji IPD lub innej formy pomocy,
- w ciągu ostatnich 2 lat przed dniem złożenia wniosku nie byłeś karany za przestępstwa przeciwko obrotowi gospodarczemu,
- wcześniej nie złożyłeś wniosku o dotację u innego starosty,
- nie uzyskałeś do tej pory dofinansowania na uruchomienie firmy,
- jeżeli wcześniej prowadziłeś firmę, to nie masz z tego tytułu zaległości wobec ZUS-u i urzędu skarbowego,
- aktualnie nie masz nieuregulowanych zobowiązań cywilnoprawnych.
Powyżej znajdziesz najważniejsze warunki, które musisz spełniać. Pozostałe opisane są w regulaminie przyznawania dofinansowania. Miej na względzie, że jeśli nie będziesz spełniać chociaż jednego z warunków, nie możesz ubiegać się o dofinansowanie.
Ile wynosi dofinansowanie na agencję social media z urzędu pracy?
Dotacja na agencję social media z PUP nie może być wyższa od 6- krotności średniej pensji. Obecnie ta kwota wynosi około 48 tys. zł. Pamiętaj, że każdy urząd pracy ma pełną dowolność w określeniu maksymalnej kwoty dotacji.
Wynika to z tego, że z reguły jest ona niższa niż kwota przewidziana ustawą. Dość często dofinansowanie z urzędu pracy mieści się w granicach 20-30 tys. zł.
Porada Jeśli Twój urząd pracy określa, że maksymalny pułap dofinansowania wynosi 26 tys. zł, to nie możesz ubiegać się o więcej (np. 28 tys. zł). W przeciwnym razie urząd odrzuci Twój wniosek już na etapie oceny formalnej. |
Na co można przeznaczyć dotację na agencję social media z PUP?
Lista wydatków z dotacji z urzędu pracy jest dość rozbudowana. Dofinansowanie możesz przeznaczyć na: sprzęt, wyposażenie, maszyny, urządzenia, oprogramowanie, reklamę, materiały i towary. Ponadto w sporej części urzędów pracy w ramach dotacji sfinansujesz też koszty remontu oraz doradztwa i konsultacji prawnych.
Zanim zaczniesz przygotowywać listę wydatków, miej na uwadze kilka najważniejszych spraw. Po pierwsze, wnikliwie sprawdź, co możesz, a czego nie możesz kupić w ramach dotacji. Najczęściej dofinansowania nie będziesz mógł przeznaczyć na zakup samochodu, kasy fiskalnej, telefonu, nieruchomości, kursów, akcji.
Co więcej, dofinansowania nie będziesz mógł przeznaczyć również na pokrycie bieżących kosztów działania firmy oraz kosztów transportu/przesyłki zakupionych w ramach dotacji przedmiotów.
Następną zasadą są progi procentowe pomiędzy konkretnymi kategoriami wydatków. Co wiąże się np. z tym, że będziesz musiał na sprzęt przeznaczyć min. 50% dotacji, na materiały/towary nie więcej niż 30%. Z kolei reklama nie będzie mogła wynosić więcej niż 10%. Na adaptację i konsultacje prawne możesz przeznaczyć maksymalnie po 5%.
Przykład Jeśli ubiegasz się o 30 tys. zł, to na sprzęt musisz wydać min. 15 tys. zł. Z kolei na reklamę nie możesz przeznaczyć więcej niż 3 tys. zł. Materiały/towary mogą wynieść maksymalnie 9 tys. zł, a adaptacja 1,5 tys. zł. Na konsultacje prawne możesz przeznaczyć nie więcej niż 1,5 tys. zł. |
Dofinansowanie na agencję social media możesz przeznaczyć na:
- laptop,
- urządzenie wielofunkcyjne,
- biurko,
- fotel biurowy,
- telefon,
- reklamę (strona www, ulotki, wizytówki),
- adaptację lokalu.
Jak uzyskać dofinansowanie na agencję social media z urzędu pracy?
Myślisz o dotacji z PUP? Jeżeli tak, to w najpierw zarejestruj się w urzędzie pracy jako osoba bezrobotna. Następnie przygotuj i złóż wniosek o dofinansowanie. Miej na względzie, że urząd przyjmuje wnioski w naborach otwartych i zamkniętych. Zazwyczaj ich ocena trwa najczęściej 30 dni.
Jeśli otrzymasz pozytywną ocenę, podpisujesz umowę, wnosisz zabezpieczenie (np. blokada konta) i czekasz na przelew środków z urzędu pracy. Dopiero po wpływie dotacji na Twoje konto, możesz rejestrować działalność gospodarczą.
Po założeniu firmy możesz dokonać zakupów z dofinansowania. Później rozliczasz je w konkretnym terminie określonym w umowie. W czasie trwania umowy o dofinansowanie na zakład kamieniarski możesz spodziewać się kontroli ze strony urzędu pracy.
Po upływie 12 miesięcy składasz w pośredniaku określone zaświadczenia z urzędu skarbowego i ZUS-u (m.in. o niezaleganiu z płatnościami danin publicznych). Końcowo się rozliczasz i rozwiązujesz umowę z urzędem pracy.
Dofinansowanie na agencję social media z Unii Europejskiej
Kto może ubiegać się o dotację na agencję social media z UE?
O unijne dotacje na agencję social media mogą ubiegać się osoby bezrobotne, bierne zawodowo, opiekunowie osób z niepełnosprawnościami, ubodzy pracujący, odchodzący z rolnictwa i ich rodziny.
Ile wynosi dotacja na agencję social media z Unii Europejskiej?
Wielkość dofinansowania z Unii Europejskiej zależy od konkretnego projektu. Bierze się to stąd, że te dotacje są rozdzielane w ramach określonych projektów szkoleniowo-doradczych. Suma dofinansowania średnio mieści się w granicach 23-27 tys. zł.
Pamiętaj, że poza samą kwotą dotacji, możesz uzyskać też tak zwane wsparcie pomostowe przez 6 lub 12 miesięcy. Średnio waha się ono w przedziale 1-2 tys. zł.
Na co można przeznaczyć dofinansowanie na agencję social media z UE?
Dotacja na agencję social media możesz wydatkować na zakup urządzeń, sprzętu, maszyn, wyposażenia, reklamę, materiały/towary, surowce.
Jak uzyskać dofinansowanie na agencję social media z Unii Europejskiej?
Dofinansowanie z UE możesz uzyskać, jeśli zakwalifikujesz się do określonego projektu. Przede wszystkim, musisz znaleźć konkretny projekt doradczo-szkoleniowy. Zarządzają nimi wojewódzkie urzędy pracy.
W następnym etapie składasz formularz rekrutacyjny. To najczęściej skrócona wersja biznesplanu, którą następnie specjalna komisja ocenia pod kątem formalnym i merytorycznym. Kolejny krok to rozmowa kwalifikacyjna do projektu.
Jeżeli wszystkie etapy przejdą pomyślnie, a Ty uzyskasz odpowiednią liczbę punktów. Bierzesz udział w projekcie. To cykl szkoleń z prowadzenia firmy, księgowości, marketingu. Po zakończeniu szkolenia składasz właściwy wniosek i biznesplan.
Finalny etap to ponowna ocena formalna i merytoryczna. Jeżeli otrzymasz odpowiednią liczbę punktów, możesz liczyć na dotację z UE.
Dofinansowanie na agencję social media z PFRON
Kto może ubiegać się o dofinansowanie na agencję social media z PFRON?
O dotację z PFRON mogą wnioskować osoby z niepełnosprawnościami, zarejestrowane w urzędzie pracy jako bezrobotne lub poszukujące pracy niepozostające w zatrudnieniu.
Ile wynosi dotacja na agencję social media z PFRON?
Dofinansowanie z PFRON nie może przekroczyć poziomu 6 lub 15- krotności średniej pensji. Jeśli określisz we wniosku, że firmę będziesz później prowadził przez 12 miesięcy. To w takiej sytuacji możesz maksymalnie liczyć na nie więcej niż 6-krotność średniego wynagrodzenia (ok. 48 tys. zł).
Natomiast jeżeli wskażesz we wniosku, że działalność gospodarczą będziesz prowadził później przez 24 miesiące. To wówczas możesz otrzymać maksymalnie o 15-krotność średniego wynagrodzenia (ok. 120 tys. zł).
Na co można przeznaczyć dofinansowanie na agencję social media z PFRON?
Dotacja na agencję social media z PFRON może być przeznaczona na zakup sprzętu, wyposażenia, reklamę, oprogramowanie, zatowarowanie.
Jak uzyskać dofinansowanie na agencję social media z PFRON?
Najpierw musisz zarejestrować się w urzędzie pracy. Kolejny krok to złożenie wniosku. Pamiętaj, że urząd pracy ocenia go w czasie 30 dni.
Jeżeli uzyskasz pozytywną ocenę wniosku, to jesteś zapraszany do negocjacji, które wpłyną na ostateczny kształt umowy o dofinansowanie.
Negocjujesz takie sprawy jak: suma dofinansowania, rodzaj zabezpieczenia, rozliczenie dotacji. Finalny etap to podpisanie wynegocjowanej wcześniej umowy, zarejestrowanie działalności, wydatkowanie i rozliczenie dofinansowania.
Dofinansowanie na agencję social media z Banku Gospodarstwa Krajowego
Kto może ubiegać się o dofinansowanie na agencję social media z BGK?
Dofinansowanie na agencję social media z BGK to forma pożyczki z programu „Pierwszy biznes – Wsparcie w starcie”. O pożyczkę mogą wnioskować?
- osoby bezrobotne,
- opiekunowie osób z niepełnosprawnościami,
- absolwenci do 4 lat od ukończenia studiów lub uzyskania tytułu zawodowego,
- studentów ostatniego roku I lub II stopnia studiów.
Ile wynosi dofinansowanie na agencję social media z Banku Gospodarstwa Krajowego?
Wysokość wspomnianej pożyczki nie może być wyższa niż 20-krotność przeciętnej pensji. Plusem tego dofinansowania jest niskie oprocentowanie oraz długi okres spłaty (do 7 lat, uwzględniając w tym rok karencji w spłacie).
Na co można przeznaczyć dofinansowanie na agencję social media z BGK?
Pożyczkę na agencję social media z BGK możesz wydatkować na zakup maszyn, urządzeń, reklamę oprogramowanie, zatowarowanie.
Jak uzyskać dofinansowanie na agencję social media z Banku Gospodarstwa Krajowego?
Kluczowe jest znalezienie pośrednika finansowego, który działa na terenie, na którym Ty będziesz później prowadził swoją przyszłą firmę. W kolejnym kroku składasz wniosek o pożyczkę na agencję social media.
Pośrednik finansowy dokonuje oceny wniosku w ciągu 2 tygodni. Miej w pamięci, że opracowując wniosek możesz skorzystać z pomocy profesjonalnego doradcy. Jeżeli Twój wniosek uzyska pozytywną decyzję, rejestrujesz działalność, podpisujesz umowę o dofinansowanie na agencję social media i otrzymujesz pożyczkę.
Dofinansowanie na agencję social media – podsumowanie
Wiesz już dobrze, skąd możesz uzyskać dofinansowanie na agencję social media. Środki mogą pochodzić z urzędu pracy, Unii Europejskiej, Banku Gospodarstwa Krajowego lub PFRON-u. Miej na względzie, że nie możesz ich łączyć w ramach jednego projektu. Co oznacza, że musisz wybrać jedną z dostępnych możliwości.
Pomoc w wypełnieniu wniosku o dotację z urzędu pracy
Jeśli chcesz złożyć wniosek o dotację z urzędu pracy, a boisz się, że możesz popełnić błąd. Zgłoś się do mnie już teraz i zamów swój skuteczny wniosek o dofinansowanie z PUP.
Od 10 lat skutecznie pomagam uzyskać dotacje na rozpoczęcie działalności gospodarczej. Moja skuteczność wynosi 97%. Sam się przekonaj i sprawdź mnie.
Zadzwoń: 605 283 041 lub napisz: kontakt@krb.edu.pl.
Michał Jezierski – od ponad 10 lat pomagam przedsiębiorczym osobom w uruchomieniu działalności gospodarczej. Przez ten czas zrealizowałem kilkaset projektów, wśród których znalazły się tak nietypowe biznesy jak salon psich fryzur, hotel dla zwierząt czy pracownia cukiernicza z artystycznymi tortami.