Dotacja na biuro rachunkowe

Dotacja na biuro rachunkowe, czyli wszystko co musisz wiedzieć, o dofinansowaniu na własną firmę księgową. Zobacz, ile wynosi, na co możesz ją przeznaczyć i jak ją uzyskać.

Pobierz infografikę omawiającą poniższy artykuł.

Dla kogo dotacja na biuro rachunkowe?

O dofinansowanie z PUP mogą ubiegać się osoby bezrobotne, zarejestrowane w urzędzie pracy oraz absolwenci KIS lub CIS, a także opiekunowie osób z niepełnosprawnościami.

dotacja na biuro rachunkowe

Twój status na rynku pracy to dopiero początek, bo do tego dochodzi szereg warunków, które musisz spełnić. Są to m.in. zakaz posiadania działalności w ciągu 12 miesięcy przed dniem złożenia wniosku, w tym samym okresie nie możesz odmówić lub przerwać bez uzasadnionej przyczyny udziału w szkoleniu, stażu lub innej formie aktywizacji zawodowej.

Ponadto w ciągu 2 lat przed dniem złożenia wniosku nie możesz być karany za przestępstwa przeciwko obrotowi gospodarczemu, a także nie możesz posiadać nieuregulowanych zobowiązań cywilnoprawnych. Istotne znaczenie może być też okres posiadania statusu osoby bezrobotnej (czasami wymagany jest 3-miesięczny „staż” w urzędzie pracy) oraz wiek (urząd pracy realizuje projekty dla osób do 30-tki i powyżej 30 lat).

Ile wynosi dotacja na biuro rachunkowe?

Dotacja na biuro rachunkowe zależy od konkretnego urzędu pracy, bo każdy pośredniak może dowolnie określić maksymalny pułap dofinansowania. Choć ustawowo wynosi on 6-krotność średniej krajowej, to praktycznie w niewielu urzędach można ubiegać się o taką kwotę (w tej chwili ok. 32 tys. zł).

Najczęściej wysokość dotacji z urzędu pracy oscyluje w granicach 16-25 tys. zł. Pamiętaj, że przekroczenie tej kwoty może skutkować odrzuceniem Twojego wniosku i zakończeniem marzeń o otwarciu własnej firmy. Dlatego dokładnie zweryfikuj, o jaką kwotę możesz się ubiegać.

Na co można przeznaczyć dotację na biuro rachunkowe?

Dofinansowanie na działalność możesz wydać na zakup sprzętu, urządzeń, narzędzi, reklamę, zatowarowanie, materiały, a także adaptację lokalu i konsultacje prawne.

Zwróć uwagę, że każdy urząd pracy ma swój własny katalog wydatków, które możesz sfinansować z dotacji, a także tych, które z tego dofinansowania są wykluczone. Bardzo często z dotacji nie kupisz samochodu, kasy lub drukarki fiskalnej, szkoleń i kursów, nieruchomości.

Ponadto dofinansowania z PUP nie możesz przeznaczyć na opłacenie bieżących kosztów prowadzenia firmy (rachunki, czynsz, ZUS, podatki, paliwo, etc.), a także kosztów przesyłki/transportu zakupionych rzeczy w ramach dotacji.

Dodatkowo zwróć uwagę, czy Twój urząd pracy nie wprowadza progów procentowych pomiędzy poszczególnymi kategoriami wydatków. Chodzi o to, że np. na sprzęt musisz wydać minimum 50% dotacji, na zatowarowanie i zakup materiałów do 30%, a na reklamę jedynie 10%.

Dotacja na biuro rachunkowe może być przeznaczona na zakup:

Dotacja na biuro rachunkowe a wkład własny

Jeśli interesuje Cię dotacja na biuro rachunkowe, musisz posiadać wkład własny, choć niektóre urzędy go nie wymagają. Jednak nawet w takiej sytuacji warto go zadeklarować, bo zwiększa Twoje szanse na uzyskanie dofinansowania z PUP.

dotacja na biuro rachunkowe

Ile wkładu własnego trzeba mieć? To zależy od konkretnego pośredniaka. Wysokość środków własnych może wynosić np. 20% wnioskowanej kwoty, a może być też tak, że im większy wkład własny, tym więcej punktów możesz uzyskać.

Wkład własny deklarujesz przez dołączenie do wniosku o dotację z PUP wyciągu z konta lub oświadczenia. Pamiętaj o tym, aby dokładnie wskazać we wniosku, na co przeznaczysz środki własne. Może to być konkretny zakup (np. meble biurowe) lub bieżące opłaty.

Dodatkowo warto wspomnieć o wkładzie własnym rzeczowym, czyli sprzęcie, który już posiadasz i chcesz wykorzystać w ramach planowanej działalności. Może to być np. samochód, oprogramowanie, materiały biurowe etc. Pamiętaj jednak o tym, aby nie wykazywać we wniosku takiego sprzętu, który chcesz kupić w ramach dotacji na rozpoczęcie działalności gospodarczej.

Czy dotacja na biuro rachunkowe wymaga posiadania zabezpieczenia?

Tak, jeśli decydujesz się na dotację z PUP, to musisz wybrać określony rodzaj zabezpieczenia dofinansowania. Z reguły jest to akt notarialny, zastaw na prawach lub rzeczach, poręczenie lub weksel z poręczeniem wekslowym. Do tego dochodzi jeszcze blokada konta i gwarancja bankowa.

Każdy z powyższych rodzajów zabezpieczenie dotacji wiąże się z określonymi warunkami, które musisz spełnić. I tak np. w przypadku blokady konta musisz posiadać na rachunku bankowych 120% wnioskowanej kwoty. Następnie ta suma blokowana jest na określony czas.

Dlatego nie wybieraj pochopnie i dokładnie sprawdź regulamin. Zobacz, jakie warunki musisz spełniać, aby wybrać konkretny rodzaj zabezpieczenia. Ponadto zwróć uwagę, że nie w każdym pośredniaku będziesz mógł wybierać spośród wszystkich rodzajów. Często wybór jest ograniczony np. do 3 form.

Dotacja na biuro rachunkowe a załączniki do wniosku

Nieodłączną częścią wniosku o dotację z PUP są załączniki. Ich zestaw może zależeć od konkretnego urzędu pracy. Spis załączników znajdziesz w regulaminie lub samym wniosku. Pamiętaj o tym, że brak załączników jest częstym błędem, który może wyeliminować Twój wniosek.

dotacja na biuro rachunkowe

Najczęściej do wniosku o dotację na biuro rachunkowe musisz dołączyć:

Zwróć uwagę, że brak załączników może skutkować odrzuceniem Twojego wniosku o dotację z PUP. Bardzo często bez możliwości jego uzupełnienia, dlatego dokładnie sprawdź przed złożeniem wniosku, czy masz wszystkie załączniki.

Dotacja na biuro rachunkowe a lokal

Jeśli interesuje Cię dotacja na biuro rachunkowe, to jednym z wymogów jej uzyskania jest konieczność posiadania lokalu, czyli miejsca zarejestrowania i prowadzenia działalności.

Może być to Twój własny lokal, wynajęty lub użyczony. Pamiętaj o tym, aby do wniosku o dotację z PUP dołączyć kserokopię dokumentu potwierdzającego posiadanie lokalu (np. umowa użyczenia, umowa najmu).

Dotacja na biuro rachunkowe – podsumowanie

Dotacja na biuro rachunkowe jest jak najbardziej do uzyskania. Dzięki temu będziesz mógł sfinansować zakup sprzętu, oprogramowania, materiałów biurowych czy reklamowych, a w efekcie uruchomić swoją działalność.

Pamiętaj o konieczności wyboru formy zabezpieczenia, załącznikach do wniosku, a także wkładzie własnym, który może znacząco wpłynąć na zwiększenie Twoich szans na dofinansowanie z urzędu pracy.

Pomoc w wypełnieniu wniosku o dotację z urzędu pracy

Jeśli chcesz złożyć wniosek o dotację z urzędu pracy, a boisz się, że możesz popełnić błąd. Zgłoś się do mnie już teraz i zamów swój skuteczny wniosek o dofinansowanie z PUP.  

Sprawdź opinie moich Klientów  

Zadzwoń: 605 283 041 lub napisz: kontakt@krb.edu.pl

RSS
LinkedIn
Share